dijous, 8 de març del 2012

8 de març: Dia de la Dona Treballadora

Heroïnes de Canals

Per a conmemorar el Dia de la Dona Treballadora, al SEMISF hem volgut fer un petit homenatge a les dones treballadores de Canals. Per a això hem hagut d'entrevistar algunes d'elles. Ací us mostrem algunes dones que han desenvolupant una feina important, del nostre poble, a què es dediquen, com és la seua vida...

+Entrevistador: Com et diuen? 
- Entrevistada: Iraida.
+ Pots dir-me la teua edat?
- 50 anys .
+ Ara mateix, estàs treballant o estas aturada ? 
-  Ara mateix estic juvilada i cobre una pensió de incapacitat i en un grau molt elevat, tinc una cisis severa .
+ Avans també o treballava? 
- No, abans treballava en Ferry's, després montarem una tenda d'electrodomèstics i és allí on hem vaig fer lo de les mans. 
+ Vosté te estudis primaris o superiors? 
- Jo tinc el batxiller superior.
+ Vosté va treballar amb alguna cosa en relació amb el que va estudiar? 
- No,com l' economia de la meua familia no era molt bona als 16 anys, quan vaig acavar el batxiller antic hem vaig posar a treballar.


+ Ens podries dir el teu nom? 
- Em diuen Adelaida.
+ I la edat que tens? 
- 65 anys 
+ Ara mateix estàs treballant o en el paro
- Mestressa 
+ Mestressa. Els estudis que has estudiat? 
- Educació i cuina 
+ El que tu vas estudiar te que vore amb el que vas treballar? 
- No perque antes quant anavem a treballar no demanaven res 
+ Entonses vas treballar en lo que vas voler? 
- Sí 



+ Como te llamas? 
- Me llamo Vanesa 
+ Te importa decirnos la edad? 
- No, 32 voy ha hacer en abril. 
+ Tienes estudios 
- Si,auxiliar administrativa 
+ En estos momentos estas trabajando? 
- Si 
+ Pero de lo que estudiaste? 
- No, en otra cosa 
+ Eso significa que ha influido bastante los estudios a la hora de encontrar trabajo 
- La verdad es que como yo no tuve un vida facil pues no pude ir terminando de estudiar,pero hay otras opciones,claro 
+ Llevas mucho tiempo trabajando en el mismo trabajo? 
- Sí,trabajo de camarera,tengo un negocio propio y desde los 14 años empezé trabajndo limpiandoy luego ya me dedique a eso 
+ Tienes hijos? 
- Sí 
+ Te ha influido a la hora de encontrar el trebajo? 
- A mi no porque yo soy autonoma pero si que influye bastane.


+ Ens podries dir el teu nom? 
- Sí,Maria Isabel 
+ La edat que tens? 
- 56 
+ En este moment estas treballant o en el paro? 
- No,estic treballant. 
+ En que estas treballant? 
- Estic en Rotglà en l'almasent de taronges 
+ Tens estudis? 
- Sí,batxiller 
+ I per a treballar els has utilitzat? 
- Anem a vore per a treballar en el almasent necesites el graduat,pero per a promocionar necesites estudis 
+ T'ha costat molt de trobar molt el treball? 
- No,en la època que el vaig buscar no hem va costar,pero si tens estudis i cursets d'informatica millor,perque jo sóc encarregada d'un programa per a portar taronjes a Alemanya. 
+ Quant de temps dus treballant? 
- Ara duc 15 anys. 


+ Ens podries dir el teu nom? 
- Amanda 
+ I quants anys tens? 
- 52 
+ Ara mateixa estas treballant o en el paro? 
- Ama de casa 
+ I tots els estudis que tens son primaris o son superiors? 
- Els estudits? Estic tragenme la ESO ara. 
+ I, com tan els estudis, el treball i tot aixo? 
- Quant jo treballaba no, que ya fa deu anys i no em va fluir tot aixo 
+ Tens fills? 
- Si en tinc dos. 
+ I en el treball ta influit la maternitat? 
- Si molt. 


+ Como te llamas? 
- Amparo 
+ Nos puedes decir quantos años tienes? 
- Si, 53 
+ Que estudios tienes? 
- Hasta segundo de baxillerato del antiguo. 
+ Y el trabajo que has tenido hasta ahora, en el baxiller que tenias has podido trabajar sin que te pidieran mas?
- No, no me pedian estudios. 
+ Ahora mismo estas trabajando? 
- Si estoy trabajando. 
+ En que? 
- En la limpieza del instituto Sivera Font de Canals. 
+ Y quantos años llabas allí ya? 
- 4 años. 
+ Tienes hijos? 
- Si 2. 
+ Y te ha influido la maternidad en el trabajo? 
- No. 
+ Muchas gracias. 
- De nada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada